Inzicht/capaciteiten
De leerling:
- kan de leerstof goed reproduceren;
- heeft een goed tempo;
- scoort gemiddeld op taalkundig en rekenkundig gebied;
- kan logisch en enigszins gestructureerd denken op abstract niveau;
- kan het geleerde in voldoende mate toepassen (in bekende en nieuwe situaties).
Studiehouding/motivatie
De leerling:
- heeft een positieve leer- en werkhouding;
- kan goed zelfstandig het leer- en maakwerk uitvoeren;
- kan zich zonder veel moeite langere tijd op een instructie, opdracht of taak concentreren;
- kan na instructie goed zelfstandig werken.
Studievaardigheden
De leerling:
- kan zich een standpunt vormen op basis van argumenten;
- kan planmatig werken;
- kan aangeven hoe hij tot een oplossing is gekomen voor een probleem;
- kan informatie verzamelen, ordenen, selecteren, verwerken en in samenhang presenteren;
- is in staat te reflecteren op eigen gevoelens en gedragingen.
Zelfstandigheid
De leerling:
- kan de verantwoordelijkheid nemen voor zijn leer- en maakwerk;
- kan informatie verwerken.
Samenwerken
De leerling:
- kan medeleerlingen helpen en aan medeleerlingen de stof uitleggen;
- kan met een medeleerling een werkverdeling maken om tot een gemeenschappelijk product te komen;
- kan zich openstellen voor inbreng van anderen.