Veelgestelde vragen

Op deze pagina zijn antwoorden te vinden op veelgestelde vragen met betrekking tot uw/jouw account.

Vragen over activatie van het account

Waar zijn de handleidingen te vinden?


Handleiding instellen ouderaccount
Handleiding instellen leerlingaccount

Waar moet het wachtwoord aan voldoen?


– Het moet minimaal uit 8 karakters bestaan.
– Het mag maximaal uit 24 karakters bestaan.
– Het moet minimaal 1 speciaal teken bevatten.
– Het moet minimaal 1 cijfer bevatten.
– Het moet minimaal 1 kleine letter bevatten.
– Het moet minimaal 1 hoofdletter bevatten.
– Het mag maximaal 11 cijfers bevatten.
– Het moet uniek (niet eerder gebruikt) zijn.
– De laatste 10 wachtwoorden mogen niet worden hergebruikt.

Moet ik de authenticator app gebruiken?

Nee, dit is een vrijblijvende keuze. Het gebruik daarvan is niet verplicht. Een andere methode via e-mail of sms is wél verplicht. Dit wordt alleen gebruikt om te controleren of u/jij de wachtwoordwijziging hebt aangevraagd.

Hoe moet ik het account van mijn zoon/dochter activeren?

In de week voor de eerste schoolweek heeft u een mail gekregen met daarin de accountgegevens en hoe u deze activeert. Heeft u deze mail niet ontvangen? Neem dan contact op met servicedesk@jfsg.nl.

Wij hebben geen ouderaccount ontvangen.

Neem in dit geval contact op met servicedesk@jfsg.nl.

Vragen na activatie van het account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.


Ga naar https://account.jfsg.nl en klik op de knop Wachtwoord vergeten.
– Ouder/verzorger: vul hier uw gebruikersnaam in.
– Leerlingen: vul hier je leerlingnummer in.
Klik op zoeken.
Klik op een van de twee methodes (e-mail of sms) om uw account te activeren.
Vul de code in en klik op Code controleren.
Geef het nieuwe wachtwoord op en klik daarna op wachtwoord wijzigen.

Dit wachtwoord is zowel voor het Ouderweb, Magister en Itslearning.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.


– Ga naar https://account.jfsg.nl en klik op de knop Gebruikersnaam vergeten.
– Vul de gevraagde gegevens in en klik op Zoeken.

Mijn wachtwoord is gewijzigd, maar inloggen lukt nog niet.

Wanneer het wachtwoord is gewijzigd, heeft het systeem tijd nodig om het nieuwe wachtwoord te verwerken. Dit kan soms een half uur duren, probeer het daarna nog een keer.

Wij hebben als ouder/verzorger allebei een account maar ons kind is maar aan één account gekoppeld.

Stuur hiervoor een e-mail naar de leerlingenadministratie via la@jfsg.nl met daarin de gebruikersnaam en welk kind er gekoppeld moet worden.

Overige vragen

Waar kan ik het e-mailadres van de docent/mentor vinden.


De schoolgids is terug te vinden op het ouderweb, daarin staan alle e-mailadressen.

Ik heb 2FA (authenticator) aan staan voor Magister, kan dat er weer af?

Dat kan, stuur hiervoor een e-mail naar la@jfsg.nl. Zodra 2FA eraf is, krijgt u hierover bericht.

Ik kreeg bericht over een nieuw account, blijft mijn oude account nog bestaan?

Wellicht heeft u een nieuwe leerling aangemeld en is hierbij voor de andere ouder een account aangemaakt. U kunt het oude account gewoon blijven gebruiken. Had u allebei al een account, dan is er ten onrechte een nieuw account aangemaakt. Wilt u dat per mail aan ons melden: la@jfsg.nl.

Ik heb als ouder de app van Itslearning gedownload maar zie geen informatie?

Ik heb als ouder de app van Itslearning gedownload maar zie geen informatie?

Kunnen we een office pakket aanschaffen via school?

U kunt op maximaal 5 apparaten een office pakket downloaden zolang uw kind bij ons op school zit. Het pakket is te downloaden via het account van uw kind: – Ga hiervoor naar het leerlingenweb en log in. – Klik rechtsboven op de foto of initialen om een menu te openen. – Klik in het menu op account weergeven. – Klik vervolgens op office apps. – Klik daarna op office installeren om de installatie te starten.

 

© JFSG