Inzicht/capaciteiten
De leerling:
- kan de leerstof goed reproduceren;
- heeft een redelijk tempo;
- kan logisch en enigszins gestructureerd denken op praktisch niveau;
- kan het geleerde in voldoende mate toepassen (in bekende situaties);
- heeft gevoel voor gereedschap en materiaal;
- leert voornamelijk door praktisch bezig te zijn.
Studiehouding/motivatie
De leerling:
- heeft een positieve werkhouding, gericht op het praktisch bezig zijn;
- kan redelijk zelfstandig het leer- en maakwerk uitvoeren;
- kan zich zonder veel problemen langere tijd op een instructie, opdracht of taak concentreren;
- kan na instructie redelijk zelfstandig werken.
Studievaardigheden
De leerling:
- stelt de juiste hulpvragen;
- kan een planning maken;
- kan informatie verzamelen, ordenen, selecteren, verwerken;
- is redelijk in staat om te reflecteren op eigen gevoelens en gedragingen.
Zelfstandigheid
De leerling:
- kan redelijk de verantwoordelijkheid nemen voor zijn leer- een maakwerk.
Samenwerken
De leerling:
- kan medeleerlingen helpen en aan medeleerlingen de stof uitleggen;
- kan redelijk met een medeleerling een werkverdeling maken om tot een gemeenschappelijk product te komen;
- staat redelijk open voor inbreng van anderen.