Onze school is een vereniging voor voortgezet onderwijs en wordt bestuurd door het college van bestuur. Zij zijn verantwoordelijk voor de koers van de school. Onze directie houdt zich voornamelijk bezig met ons onderwijs en de ontwikkelingen op dit terrein. Daarnaast hebben we een raad van bestuur en een identiteitsraad.
Per onderdeel leest u welke personen deel uitmaken van de verschillende geledingen.
College van bestuur
- drs. F.A. van Hartingsveldt | voorzitter
- drs. J. Otte | lid
Directie en locatiecoördinatie
Directie en locatiecoördinatie
- E. Kooij | directeur onderwijs
- drs. G.M. Mulder | directeur onderwijs
- ing. R. Okken | directeur onderwijs
- mevrouw D. Voortman | directeur onderwijs
- mevrouw J.J. van Willigen- van Beijnum Msc | directeur onderwijs
- M. Wisse | locatiecoördinator Apeldoorn
Raad van toezicht
- A.B. Kok MSc MBA | voorzitter
- ing. M.M. Hofman MBA | secretaris
- drs. ing. G.H. Averesch
- ds. E. Mijnheer
- J. Wilbrink
Identiteitsraad
- ir. E.J. Achterstraat | voorzitter
- P.A. Bronkhorst | secretaris
- Dr. ir. E. van Engelen
- J. Haazebroek
- J.A.G. Haase AA
- prof. dr. M.J. Kater
- H.J. Keurhorst
De Jacobus Fruytier scholengemeenschap is lid van het Reformatorisch Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs, (RefSVO).
In het kader van de genoemde code publiceren wij de volgende stukken:
- Statuten van de vereniging
- Aanmeldingsformulier lid vereniging
- Reglement college van bestuur
- Reglement raad van toezicht
- Reglement criteria nevenfuncties bestuurders
- Professioneel statuut
- Integriteitscode
- Klokkenluidersregeling
- Klachtenregeling
Klachtenregeling
De schoolleiding wil klachten van leerlingen en ouder(s)/verzorger(s) zo snel mogelijk (laten) oplossen. Als u een klacht heeft, bespreekt u deze eerst met degene tegen wie de klacht zich richt. Mocht dit niet tot een oplossing leiden of beslist ongewenst zijn, dan kunt u zich wenden tot de mentor of teamleider. Dit is ook in de Bijbel de weg die ons wordt gewezen (Mattheüs 18: 15-17).
Is uw klacht volgens u op de diverse niveaus binnen school niet naar behoren afgehandeld, dan kunt u een klacht indienen bij de interne vertrouwenspersonen.
De vertrouwenspersonen per vestiging zijn:
- Apeldoorn: mevrouw A. van de Brink MSc, tel.: (055) 5262300
- Rijssen: de heer H.J. Roosink, tel.: (0548) 542205
- Uddel: mevrouw W.J.W. Wiltink-Mulder, tel.: (0577) 401927
Het is ook mogelijk een klacht in te dienen bij de externe vertrouwenspersonen. De gegevens van de externe vertrouwenspersonen kunt u vinden in de schoolgids.
Dit kan eventueel uitmonden in een officiële klacht bij de klachtencommissie. Onze school is aangesloten bij de door de Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs ingestelde klachtencommissie, die is ondergebracht bij de stichting GCBO, een samenwerkingsverband van geschillencommissies in het bijzonder onderwijs. GCBO doet de administratieve afwikkeling van een klacht, en ook kunt u daar met uw vragen terecht bij een mogelijke klacht. U kunt uw klacht indienen door een brief of een mail te sturen naar GCBO. Bij het in behandeling nemen van uw klacht gebruikt GCBO een vragenformulier, dat is te downloaden op de site van GCBO. Dit dient ter ondersteuning van de door u zelf opgestelde klachtbrief, en die kunt u dus gelijk meesturen.
De contactgegevens zijn:
GCBO | Postbus 394 | 3440 AJ Woerden| T 070-3861697 (van 9.00 tot 16.30 uur) | E info@gcbo.nl | W www.gcbo.nl.
Beloningsbeleid bestuur en toezicht
Het beloningsbeleid voor het college van bestuur is conform de bestuurders cao.
De leden van de raad van toezicht ontvangen een honorering conform de WNT, waarin de maximale hoogte van de bezoldiging aan de bezoldiging van het college van bestuur is gekoppeld (wettelijk kader).