Kwaliteitszorg

Onze school werkt voortdurend aan haar kwaliteit. Leidraad daarbij is wat ouders(s)/verzorger(s) en leerlingen, maar ook de overheid van ons verwachten.

Vijf vragen
In onze kwaliteitszorg draait het om vijf vragen: Doen we de goede dingen? Doen we die dingen goed? Hoe weten we dat? Vinden anderen dat ook? En wat gaan we doen met de uitkomsten van onze metingen? Het systematisch beantwoorden van die vragen, uitvoeren van verbeterplannen en de cyclus opnieuw doorlopen, moet leiden tot continue verbetering. We kijken voor onze resultaten niet alleen naar de cijfers. Het gaat er ook om of onze leerlingen zich veilig voelen, of ze goed met elkaar omgaan en goed begeleid worden. We zien kwaliteit ook nooit los van identiteit. De reformatorische identiteit van onze school is het waard om geborgd en verbeterd te worden.

Onderwijsinspectie
De onderwijsinspectie is één van de partijen die let op onze kwaliteit. Ze meet de kwaliteit aan de hand van vastgestelde kwaliteitsaspecten. De rapportages staan hier.

Onze onderwijsprestaties
Onze onderwijsprestaties (algemeen, resultaten, waardering, onderwijsbeleid en bedrijfsvoering) kunt u per vestiging bekijken door op de hyperlinks hieronder te klikken.

 

'In onze afdeling is 'zonder relatie geen prestatie' een belangrijke grondregel. Zowel richting leerlingen, ouders als collega's.'


J. Kloosterman, directeur zorg

"De open avond was leuk. Ik leerde veel meer over de school en ik weet nu dat ik de beste keuze heb gemaakt."

 

Sophie

 

 

"Het is leerzaam hoe iedereen hier met elkaar omgaat!"


Jacomijn

 'Wat wij goed vonden aan de open avond? De betrokkenheid van leerilngen en de open, fijne sfeer!'

 

Ouder over de open avond voor groep 8

"Het is hier heel anders dan op de basisschool. Elk uur ga je naar een ander lokaal en je hebt dan een andere docent. Elke leraar weet bijna alles over zijn vak. Gym vind ik het leukste vak, lekker sportief!"

 

Wouter

"Bij de dagopening gaat de Bijbel open en krijg je lessen voor het leven"

 

Willemiek

"Het leukste aan school vind ik het bezig zijn met je handen bij de techniekles!"

 

Rico

"Ik zit op het tweetalig onderwijs. Het is een uitdaging om alle vakken in het Engels te volgen!" 


Robin

"Mijn mentor lost problemen altijd samen met de klas op"


Gerrit 

"Met het International Business College willen we havoleerlingen uitdagen om hun talenten te gebruiken en beter te presteren"

H. Westerink, directeur havo/lyceum

"Met het International Business College proberen we onze havoleerlingen toe te rusten, zodat ze hun plaats als christen in de samenleving kunnen innemen"

G.M. Mulder, docent

"Het vak beeldende vorming is een broodnodige afwisseling tussen de kennisvakken. Leerlingen leren hier om op een ontspannen manier oplossingsgericht te denken."

A. Bluemink-Groothedde, docent

 'Met ons passende zorgaanbod zorgen wij voor een passende plek.'

H. van den Ende, docent