Havo & vwo onderbouw

Elke leerling op het juiste niveau
In de onderbouw besteden we veel aandacht aan afstemming met het basisonderwijs en plaatsing van de leerlingen op het niveau dat bij hen past. We kijken verder dan de cijfers alleen. Ook leerlingkenmerken als zelfstandigheid, inzicht, gedrag en interesse wegen mee bij niveaubepaling en overgangsbeslissing.

Goede leerlingbegeleiding
We geven steeds meer aandacht aan verschillen tussen leerlingen, aan hun motivatie en verantwoordelijkheid. Hierbij is de leerlingbegeleiding van groot belang. De mentor is daarin de centrale figuur en het eerste aanspreekpunt voor leerlingen en ouders/verzorgers. Wekelijks hebben de leerlingen een mentoruur. Klas 1 werkt aan studievaardigheden en sociale vaardigheden. In klas 2 is er daarnaast aandacht voor de oriƫntatie op studie en beroep.

Profielkeuze voor de bovenbouw
Havoleerlingen kiezen in klas 3 een profiel voor de bovenbouw. Daarbij worden ze  begeleid door een loopbaanbegeleider. De leerlingen op vwo en tto kiezen in klas 3 voor een maatschappijstroom of een techniekstroom.

De onderbouw van havo en vwo worden aangeboden op de vestigingen Apeldoorn, Rijssen en Uddel.

 

'In onze afdeling is 'zonder relatie geen prestatie' een belangrijke grondregel. Zowel richting leerlingen, ouders als collega's.'


J. Kloosterman, directeur zorg

"De open avond was leuk. Ik leerde veel meer over de school en ik weet nu dat ik de beste keuze heb gemaakt."

 

Sophie

 

 

"Het is leerzaam hoe iedereen hier met elkaar omgaat!"


Jacomijn

 'Wat wij goed vonden aan de open avond? De betrokkenheid van leerilngen en de open, fijne sfeer!'

 

Ouder over de open avond voor groep 8

"Het is hier heel anders dan op de basisschool. Elk uur ga je naar een ander lokaal en je hebt dan een andere docent. Elke leraar weet bijna alles over zijn vak. Gym vind ik het leukste vak, lekker sportief!"

 

Wouter

"Bij de dagopening gaat de Bijbel open en krijg je lessen voor het leven"

 

Willemiek

"Het leukste aan school vind ik het bezig zijn met je handen bij de techniekles!"

 

Rico

"Ik zit op het tweetalig onderwijs. Het is een uitdaging om alle vakken in het Engels te volgen!" 


Robin

"Mijn mentor lost problemen altijd samen met de klas op"


Gerrit 

"Met het International Business College willen we havoleerlingen uitdagen om hun talenten te gebruiken en beter te presteren"

H. Westerink, directeur havo/lyceum

"Met het International Business College proberen we onze havoleerlingen toe te rusten, zodat ze hun plaats als christen in de samenleving kunnen innemen"

G.M. Mulder, docent

"Het vak beeldende vorming is een broodnodige afwisseling tussen de kennisvakken. Leerlingen leren hier om op een ontspannen manier oplossingsgericht te denken."

A. Bluemink-Groothedde, docent

 'Met ons passende zorgaanbod zorgen wij voor een passende plek.'

H. van den Ende, docent